Skip to content

Sfaturi ca să vinzi cu succes în imobiliare Mureș

Sfaturi ca să vinzi cu succes în imobiliare Mureș

După o mare criză financiară pe care cu toții am resimțit-o, piața imobiliară își revine. Vânzările merg bine, dezvoltatorii au reluat construcțiile, publicul local a redevenit interesat în special de proiecte imobiliare Mureș noi sau chiar în construcție, însă se tranzacționează și case sau apartamente mai vechi. În primele zece luni ale anului trecut, potrivit Agenției Naționale de Cadastru și publicitate imobiliară, în România s-au înregistrat 781.789 tranzacții imobiliare, cifră în creștere cu peste 54.000 față de perioada similară a anului 2015. Se poate observa astfel o tendință clară de creștere a pieței, care încet-încet dă semnele de revenire după o perioadă grea.

Datele problemei vânzătorului în imobiliare Mureș

În perioada de criză în care prețurile din imobiliare Mureș s-au prăbușit la fel ca de altfel în toată țara, dacă aveai o proprietate de vânzare, cel mai indicat era să amâni momentul tranzacției, întrucât prețurile clar nu avantajau vânzătorii. Această perioadă a trecut însă, iar acum dacă încercați să vindeți și nu reușiți, cel mai probabil nu mai este o problemă de piață. Ai publicat o sumedenie de anunțuri, ai încercat să dai de veste tuturor, ai deschis ușa tuturor celor interesați însă interesul rămâne scăzut? Haideți să vedem împreună care sunt cauzele și ce sfaturi vă putem da pentru a vă apropia de potențiali cumpărători pentru a ajunge la cel cu care veți bate palma și veți încheia tranzacția.

Și în imobiliare Mureș, imaginea face cât o mie de cuvinte

Sunt mai multe statistici și cercetări de piață care au concluzionat că cel mai frecventabil loc în care potențialii cumpărători ies ca să caute oferte de vânzare este mediul online. Vorbim de site-uri de tranzacții imobiliare Mureș sau naționale din ce în ce mai specializate, din ce în ce mai bine structurate, care oferă cumpărătorului aproape toate informațiile de care are nevoie. Unul din motoarele care animează aceste site-uri, le impulsionează, le potențează valoarea lor de facilitare a tranzacției, este mediul social-media, unde părțile au ocazia să interacționeze și mai bine, să schimbe și mai multă informație decât prin intermediul clasicului anunț unidirecțional, care te duce spre un număr de telefon de contact. Așadar, informație plus interacțiune rapidă și facilă, se pare că e rețeta succesului. Și atunci de ce oare tranzacția ta nu se întâmplă? Iată câteva sfaturi ce le putem da în această privință:

  • Dă anunțuri pe toate platformele disponibile. Nu ajunge una, pentru că nici tu atunci când cauți să faci o achiziție mai importantă nu te oprești la primul loc în care găsești oferte. Asigură-te că mesajul tău ajunge peste tot unde se poate, cu atât mai mult cu cât pentru asta nu trebuie de regulă să investești bani, ci doar să-ți rezervi puțin timp.
  • Ai publicat suficiente poze la calitate suficient de mare? În demersul tău pe piața de imobiliare Mureș încearcă să citești propriul tău anunț prin ochii cumpărătorului. Ai publicat poze suficient de clare? Ai publicat poze din toate încăperile? Și nu doar câtea una per încăpere. Ai scos în față toate detaliile care contează pentru cumpărători? Dacă ai probleme, caută un prieten care are un aparat de fotografiat mai performant și un ochi mai bine format, pentru că asta s-ar putea să facă la final diferența. Reclama rămâne sufletul comerțului, iar fără imagine e aproape imposibil să o faci cum trebuie. Ba mai mult, neafișând poze la anunțul tău pe un site de imobiliare Mureș vei creea exact efectul contrar, lumea va crede că ai ceva de ascuns.
  • Ai grijă ce fotografiezi! Nimeni nu spune să prelucrezi pozele și să denaturezi realitatea, însă la fel de adevărat e că în realitate poți să-ți rezervi un pic de timp ca să faci ordine. În același timp, o curățenie generală este obligatorie, pentru că nimeni nu vrea să vadă în poze vraiște și mizerie. Chiar dacă nu acela este subiectul tranzacției, prima impresie contează și poate aduce neîncredere față de persoana vânzătorului.
  • Inundă spațiul de lumină! Lumea nu vrea de regulă să cumpere un apartament sau o casă întunecată. Asigură-te că descoperi geamurile și lași lumina naturală să intre. Dacă ea nu este suficientă, atunci pune în funcțiune și corpurile de iluminat. Lumina creează senzația de spațiu și nu credem că există vreun cumpărător care să nu-și dorească de la viitoarea locuință pe care o cumpără cât mai mult spațiu.

Nu vinde ce tu nu ai cumpăra nici un ruptul capului!

Ai de vânzare un apartament în care nu s-a investit deloc în întreținerea și renovarea lui de ani de zile? Pereții sunt în stare proastă, obiectele sanitare și corpurile de iluminat la fel? Atunci cel mai bine ar fi să iei în calcul un mic efort de a demara câteva lucrări de reparații. Nimeni nu spune că trebuie să renovezi totul și să treci printr-o reamenajare capitală, însă poate n-ar strica să faci niște lucrări pentru ca respectivul spațiu să-și recapete măcar toate funcțiunile inițiale. S-ar putea ca acesta să fie pasul spre o tranzacție reușită.

În imobiliare Mureș, aproape totul se învârte în jurul prețului

Pe lângă numărul de camere, zonă, orientare, apropiere față de stații de autobuz, magazine sau școli, prețul cerut de vânzător rămâne cel mai important factor care influențează luarea deciziei de cumpărare și încheiere a tranzacției. Sunt deja platforme online destinate publicării de anunțuri care dau prețuri minime și maxime în funcție de zonă, per metru pătrat și, în funcție de prețul cerut de tine, te plasează pe o scară, ca să-ți fie mai ușor să-ți evaluezi propriile pretenții. Tot legat de preț și de tranzacții imobiliare Mureș, reține că economia crește în alt ritm decât cel al puterii de cumpărare, iar românii sunt ceva mai prudenți în investiții imobiliare decât acum 10 ani, așadar e bine ca vânzătorii să țină cont de asta atunci când își fixează prețurile.

Încearcă să ți cont de aceste aspecte și de sfaturile noastre. Fii rezonabil și încearcă mereu să vezi procesul și din perspectiva cumpărătorului și până la urmă cu siguranță vei ajunge la cumpărătorul cu care vei încheia tranzacția.